Tomáš Čupr, zakladatel a majitel společnosti Rohlik Group, se stal EY Podnikatelem roku 2021 České republiky

Praha, 1. března 2022 Prestižní titul EY Podnikatel roku 2021 České republiky získal Tomáš Čupr, zakladatel a majitel společnosti Rohlik Group, největšího online prodejce potravin v České republice. Nezávislá porota ocenila mimo jiné také jeho přístup k udržitelnému podnikání, technologiím i nadstandardnímu servisu, který zákazníkům poskytuje. Kromě Česka působí také v Rakousku, Německu a Maďarsku a jeho služby využívá již více než 850 tisíc zákazníků. Soutěž EY Podnikatel roku se v České republice koná již podvaadvacáté, letošnímu ročníku dominovaly především nejmodernější technologie a celospolečenská prospěšnost včetně udržitelného přístupu k podnikání. 

Tomáš Čupr, majitel společnosti Rohlik Group a držitel titulu EY Podnikatel roku 2021

Vítěze vybrala jako každoročně nezávislá porota složená převážně z národních vítězů minulých ročníků soutěže EY Podnikatel roku. Ta vyzdvihla především vysoký standard kvality služeb Rohlik Group, za nímž stojí motto jejího majitele: „Nejdřív láska, potom peníze“. Právě maximálně profesionální, a přitom přátelský servis, který svým klientům poskytuje, jsou klíčem k úspěchu, který Tomáši Čuprovi umožnil obstát v tak náročném a rychle se vyvíjejícím segmentu, jakým je online prodej potravin a dalšího rychloobrátkového zboží. 

„Je to obrovské uznání práce nejen mojí, ale i celého týmu. Ačkoliv my v Rohlíku řešíme primárně spokojenost našich zákazníků a na žádná velká vyznamenání si tolik nepotrpíme, tak je skvělé vidět a vědět, že si naší práce někdo cení. To nás pochopitelně velmi těší,” uvedl vzápětí po slavnostním vyhlášení na pražském Žofíně držitel titulu EY Podnikatel roku 2021 České republiky Tomáš Čupr.

Rohlik.cz v českém online světě potravin zaujímá 80% podíl na trhu, vloni zaznamenal rekordní 60% růst. Tomáš, který po úspěchu na zahraničních trzích neskrývá ambici vytvořit z Rohlik Group významného panevropského retailera a dostat se do limitu jedné hodiny pro doručení objednávky i ve velkých městech, chce zároveň inspirovat ostatní a přál by si, aby v jeho stopách šly další firmy, pro které by byl zákazník vždy na prvním místě.

„Dvaadvacátý ročník soutěže EY Podnikatel roku představil historicky nejvíce podnikatelských osobností, z hlediska oborů dominovaly moderní technologie. Velmi mě těší, že většina podnikatelů klade velký důraz na udržitelnost podnikání, což je oproti předchozím letům novinka,“ řekla Martina Kneiflová, vedoucí partnerka EY v České republice, a dodala: „Jsem přesvědčena, že Tomáš Čupr bude skvěle reprezentovat Českou republiku na celosvětovém finále v Monte Carlu a že jeho příběh osloví mezinárodní porotu stejně jako tomu bylo v tuzemsku."

Letošními finalisty soutěže a kandidáty na titul EY Podnikatel roku 2021 České republiky se na základě rozhodnutí poroty dále stali: 

  • Daniel Večeřa, Petr Res – HP TRONIC 
  • Simona Kijonková – Packeta Group 
  • Martin Cígler – Solitea, a.s.
  • Jaromír Opatrný – WELL PACK s.r.o. 
     


Daniel Večeřa a Petr Res, majitelé společnosti HP TRONIC, držitelé titulu EY Podnikatel roku 2021 Zlínského kraje a finalisté soutěže EY Podnikatel roku 2021 České republiky


Simona Kijonková, majitelka společnosti Packeta Group a finalistka soutěže EY Podnikatel roku 2021 České republiky    


Martin Cígler, majitel společnosti Solitea, a.s., držitel titulu EY Podnikatel roku 2021 Jihomoravského kraje a finalista soutěže EY Podnikatel roku 2021 České republiky

 Jaromír Opatrný, majitel společnosti WELL PACK s.r.o.  a finalista soutěže EY Podnikatel roku 2021 České republiky

Vedle hlavního ocenění se jako každoročně vyhlašovali vítězové i v dalších kategoriích:

EY Technologickými podnikateli roku 2021 se stali Jan Jakůbek a Jan Sohar ze společnosti ADVACAM s.r.o. 
Trofej EY Začínajícího podnikatele roku 2021 získali Martin Dienstbier a Václav Navrátil ze společnosti DIANA Biotechnologies, s.r.o.
Od roku 2006 společnost EY uděluje také cenu za společensky prospěšné podnikání. Letošním držitelem titulu EY Společensky prospěšný podnikatel roku 2021 se stala Kateřina Vacková ze společnosti Loono. 
Pošesté v historii soutěže byla tento rok udělena i Cena České televize – Podnikatelský přínos kultuře a umění, kterou získali Rudolf a Renata Kasperovi ze společnosti KASPER GROUP s.r.o. 
Cenu čtenářů MF DNES a iDNES.cz za Nejlepší podnikatelský příběh roku 2021 obdrželi Jiří Kůs a Lucie Konečná ze společnosti nanoSPACE s.r.o.

Tak, jako v předchozích letech, i Tomáš Čupr bude co by vítěz národního finále reprezentovat Českou republiku v celosvětovém klání této prestižní soutěže, jež vyhlásí letošního držitele ceny EY Světový podnikatel roku v červnu 2022 v Monte Carlu. Zde bude český zástupce bojovat spolu s ostatními národními vítězi z padesáti čtyř zemí světa.

Jan Jakůbek a Jan Sohar, majitelé společnosti ADVACAM s.r.o. a držitelé titulu EY Technologický podnikatel roku 2021

Martin Dienstbier a Václav Navrátil, majitelé společnosti DIANA Biotechnologies, s.r.o. a držitelé titulu EY Začínající podnikatel roku 2021 


Kateřina Vacková, majitelka společnosti Loono a držitelka titulu EY Společensky prospěšný podnikatel roku 2021

Rudolf a Renata Kasperovi, majitelé společnosti KASPER GROUP s.r.o a držitelé Ceny České televize – Podnikatelský přínos kultuře a umění 2021

Jiří Kůs, spolumajitel společnosti nanoSPACE s.r.o. a držitel titulu Nejlepší podnikatelský příběh roku 2021


Partneři soutěže EY Podnikatel roku 2021
Oficiálním vozem soutěže EY Podnikatel roku 2021 je BMW Czech Republic s.r.o. Hlavním partnerem soutěže je Česká spořitelna a.s. Partnerem soutěže je společnost SAP. Hlavním spoluorganizátorem je deník MF DNES a iDNES.cz. Hlavním mediálním partnerem je Česká televize, mediálními partnery soutěže jsou magazín Forbes a Seznam Zprávy. Soutěž podporují agentura CzechInvest a Asociace společenské odpovědnosti. Soutěž se koná pod záštitou Hospodářské komory České republiky. 


Profil vítěze EY Podnikatel roku 2021

Tomáš Čupr - Rohlik Group

Tomáš Čupr, zakladatel společnosti Rohlik Group, který mimo jiné stojí také za úspěšnými firmami Slevomat a Dáme jídlo, poprvé vstoupil na trh potravin už na střední škole. Tehdy spolužákům prodával svačiny včetně svého vlastního vynálezu – ohřátého rohlíku plněného čokoládou. V prodeji potravin Tomáš už tehdy viděl velký potenciál, který se mu potvrdil. Rohlik Group se totiž stal prvním českým jednorožcem, tedy firmou s hodnotou přes miliardu amerických dolarů.

Rohlik Group je online prodejce potravin, který zákazníkům doručuje objednávky do 90 minut. Kromě rychlosti se vyznačuje rozmanitým a unikátním sortimentem. Na Rohliku najdete jak klasické produkty běžně dostupné v supermarketech, ale také vysoce kvalitní potraviny od lokálních dodavatelů, farmářů nebo řezníků. Díky tomu zákazník nákupem neušetří jen jednu cestu do obchodu, ale celý den ve městě. Rohlik navíc pozitivním způsobem ovlivňuje životy farmářů a malých producentů, kteří získávají rychlý distribuční kanál.

Tomáš Čupr od začátku přistupuje k podnikání technologicky, v IT zaměstnává 150 lidí a rozvoj technologií mu velmi pomáhá. V českém online světě potravin Rohlik zaujímá 80% podíl na trhu a jen vloni zaznamenal 60% růst. Kromě toho mohutně expanduje do zahraničí. Dnes ho najdete v Rakousku, Německu a Maďarsku, chystá se do Itálie, Španělska, Francie a Rumunska. Za minulý fiskální rok činil jeho konsolidovaný obrat 335 milionů eur. I přes raketový růst je ale podle Tomáše Čupra podnikání hlavně o lidech, které do firmy nabírá.

Tomáš Čupr razí heslo „nejdřív láska, potom peníze“. Zákazník je pro něj absolutní číslo jedna, extrémně si zakládá na skvělé zákaznické zkušenosti a reálně se zabývá každou zpětnou vazbou. Kromě toho si na začátku stanovil silný cíl být odpovědný. Jeho firma například systematicky podporuje zdravotníky, kterým poskytuje potraviny zdarma. Rohlik také pohotově nabídl svou platformu farmářům, kteří v důsledku protipandemických opatření přišli v předvánočním čase ze dne na den o možnost prodávat své výrobky na vánočních trzích.
Do budoucna má Tomáš jasné plány. Z Rohlik Group chce mít významného panevropského retailera a dostat se do limitu jedné hodiny pro doručení objednávky i ve velkých městech. Zároveň chce inspirovat ostatní a přál by si, aby v jeho stopách šly všechny velké firmy, a zákazník pro ně byl vždy na prvním místě.