Novinky
Tiskové zprávy

Titul EY Podnikatel roku Pardubického kraje převzal Pavel Hrstka, který se svou firmou CityZen navrací slávu českému textilnímu průmyslu

Pardubice, 16. února 2022 – Společnost EY pod záštitou hejtmana Pardubického kraje JUDr. Martina Netolického, Ph.D. udělila prestižní ocenění EY Podnikatel roku 2021 Pardubického kraje. Jeho držitelem se stal zakladatel společnosti CityZen s.r.o., která vyvinula revoluční patentovanou technologii výroby bavlněných trik a oděvů s unikátní kombinací vlastností. Přes vlastní e-shop a dalších více jak 70 partnerských prodejen, jejichž počet se neustále zvyšuje, prodali od roku 2018 v CityZen již desítky tisíc kusů výrobků a chystají vstup na zahraniční trhy. Do konce roku 2025 plánuje společnost pokořit hranici jedné miliardy korun v tržbách.

Nezávislá porota složená převážně z držitelů prestižního titulu EY Podnikatel roku z minulých let se pro ocenění letošního vítěze rozhodla mimo jiné pro inovativní, ekologický a udržitelný způsob výroby i odvahu s jakou se v době, kdy textilnímu trhu dominují výrobky z Číny, rozhodli oživit slavnou tradici českého oděvnictví.  Trika, ale také košile, polokošile či spodní prádlo CityZen vyrobené z prodyšného bavlněného materiálu vznikají technologií, která nemá konkurenci a jsou důkazem, že se výrobky „made in Czech Republic“ mohou prosadit ve velkém měřítku také ve světě. 

„Vítězství v soutěži EY Podnikatel roku je pro mě obrovská pocta a odměna za mé celoživotní úsilí. Velké díky patří i mým kolegům, protože bez nich bychom CityZen neposunuli za dva roky tak daleko, a já z toho mám upřímnou radost,“ svěřil se krátce po převzetí ocenění Pavel Hrstka.


Zleva: Martin Netolický, hejtman Pardubického kraje, Helena Sladkovská, ředitelka soutěže EY Podnikatel roku Česká republika, Pavel Hrstka, majitel společnosti CityZen s.r.o. a držitel titulu EY Podnikatel roku 2021 Pardubického kraje
 

„Kromě podnikatelského příběhu letošního krajského vítěze porotu zaujala světově unikátní technologie, kterou má společnost CityZen Pavla Hrstky patentovánu a která mění zažité vnímaní bavlněných oděvů. Meziroční nárůst tržeb o téměř 700% porota považuje za mimořádný“, říká Martina Kneiflová vedoucí partnerka EY v České republice.

„Osobně jsem velmi rád za ocenění pro společnost CityZen, se kterou jsme byli v kontaktu de facto od počátku koronavirové pandemie v roce 2020, kdy byl na trhu velký nedostatek osobních ochranných pomůcek a prostředků. Společnost dokázala vlastnosti materiálu, který využívá pro výrobu triček či košil, využít také pro výrobu textilních roušek na opakované použití. V rámci mimořádné krajské dotace na podporu výroby prostředků proti koronaviru jsme rozdělili mezi úspěšné žadatele sedm milionů korun. Společnost CityZen byla mezi nimi a jsem rád, že ve své práci pokračují a drží prapor českého textilního průmyslu opět velmi vysoko”, uvedl hejtman Pardubického kraje Martin Netolický.

V Pardubickém kraji byl letos vyhlášen v pořadí již devátý regionální vítěz, loni se jím stal Vladimír Finsterle ze společnosti Pears Health Cyber. 

Výsledky národního finále a jméno vítěze soutěže EY Podnikatel roku 2021 České republiky budou vyhlášeny 1. března 2022. Vítěz z České republiky se zúčastní celosvětového finále v červnu 2022 a bude bojovat spolu s ostatními národními vítězi z padesáti čtyř zemí světa o titul EY Světový podnikatel roku.


Partneři soutěže EY Podnikatel roku 2021
Oficiálním vozem soutěže EY Podnikatel roku 2021 je BMW Czech Republic s.r.o. Hlavním partnerem soutěže je Česká spořitelna a.s. Partnerem soutěže je společnost SAP. Hlavním spoluorganizátorem je deník MF DNES a iDNES.cz. Hlavním mediálním partnerem je Česká televize, mediálními partnery soutěže jsou magazín Forbes a Seznam Zprávy. Soutěž podporují agentura CzechInvest a Asociace společenské odpovědnosti. Soutěž se koná pod záštitou Hospodářské komory České republiky.


Profíl vítěze EY Podnikatel roku 2021 Pardubického kraje

Pavel Hrstka – CityZen s.r.o. 

Podnikatelský příběh Pavla Hrstky z Chrudimi, je bezpochyby skvělou inspirací pro všechny, kteří v hlavě nosí myšlenku a rádi by ji proměnili v realitu. Doslova v hospodě u piva se totiž zrodil nápad, který dal v roce 2018 vzniknout společnosti CityZen. Díky revoluční patentované technologii, kterou neumí zrealizovat nikdo jiný na světě, vyvinuli v CityZen speciální bavlněné triko s unikátní kombinací vlastností. Svému produktu věřili, šli s kůží na trh zaplavený kontejnery levného textilu z Asie, a uspěli.

CityZen je mladá progresivní firma, která změnila zažité vnímání bavlněných oděvů. Vlajkovým produktem je prodyšné triko, které zevnitř nasaje pot, a ten tak není vidět. Materiál dále snižuje zápach a odolá špíně, která se zvenku nevsákne. Navíc se méně mačká, rychleji schne a méně studí. Tato kombinace vlastností nabízí zákazníkům komfort v rámci denního hektického života. Zkrátka do čeho se člověk ráno oblékne, to také večer sundá.

Do dnešního dne v CityZen vyrobili a prodali desítky tisíc triček, což jim postupně umožnilo rozšířit sortiment a pustit se do dalších textilních inovací. Kromě triček nabízí také košile, polokošile, spodní prádlo a momentálně pracují i na dámských halenkách. Výrobní proces vychází ze zkušeností, preciznosti a vysoce vyspělé technologie barvení. Každý produkt vzniká doslova od první nitky ekologicky, udržitelně a v České republice. V CityZen používají výhradně přírodní materiály, veškeré oděvy jsou z bavlny a nově realizují svou speciální úpravu nešpinivosti a zamezení potu také na merino vlně.

Kromě kvality, poctivosti a udržitelnosti je pro CityZen jednou ze základních hodnot láska k práci. Sám Pavel Hrstka říká, že jediné, co v životě potřebuje, je milovat svou práci, jinak by ji nemohl dělat. I proto velmi dbá na spokojenost svých zaměstnanců a dělá vše pro to, aby byli do práce nadšení a milovali ji jako on. Přátelská a pohodová atmosféra se promítá i do jejich zákaznického servisu, na kterém si velmi zakládají.

V Česku má CityZen vlastní e-shop a přes 70 partnerských prodejen, jejichž počet se neustále zvyšuje, a plánují také expanzi do zahraničí. V roce 2020 CityZen meziročně vyrostl o 600 % a do roku 2025 chce pokořit miliardu v tržbách. Do budoucna by si v CityZen přáli vrátit slávu českému textilnímu průmyslu a zajistit, aby jejich unikátní triko bylo jednoho dne v každé skříni.


Držitelé titulu EY Podnikatel roku Pardubického kraje

2006: Tomáš Brýdl a Filip Brýdl, STORY DESIGN

2007: Martin Samek, Pacific Direct

2008: Petr Lorenc, H. R. G.

2009: Martin Rozhoň, VIVANTIS

2011: Miloslav Pavlas, KOVOLIS HEDVIKOV

2014: Vladimír Velebný, holding Contipro

2017: Jaromír a Jan Hvížďalovi, JHV – Engineering

2020: Vladimír Finsterle, Pears Health Cyber

2021: Pavel Hrstka, CityZen

Top