Nejlepší podnikatelský příběh

Hlavní spoluorganizátor soutěže, společnost Mafra, vyhlašuje od roku 2011 čtenářskou anketu o „Nejlepší podnikatelský příběh" Redakce MF DNES vybere z přihlášených do soutěže EY Podnikatel roku osm finalistů, jejichž profily publikuje. Čtenáři iDNES.cz a MF DNES pak svými hlasy zvolí nejlepší podnikatelský příběh uplynulého roku. Vítěz ankety byl odtajněn v rámci slavnostního vyhlášení výsledků soutěže EY Podnikatel roku 2018 České republiky, které se konalo na pražském Žofíně dne 5.března 2019.


Když se do České republiky kolem roku 2012 dostal trend tzv. street workoutu, zaujal i kamarády Jana Kokáše a Ondřeje Koneše. Sami aktivně sportovali a se zájmem sledovali, jak toto venkovní cvičení a posilování s vahou vlastního těla získává na popularitě. Stejně jako ostatní nadšence je ale limitovalo to, že u nás neexistovaly žádné specializované prostory. Lidé provizorně cvičili u starých klepačů koberců, sušáků na prádlo nebo na dětských hřištích. Brzy je napadlo, že by mohli začít vyrábět vlastní workoutová hřiště pro veřejnost. Oba tehdy studovali a chyběly jim zkušenosti i finance, takže podnikatelský plán odložili. Po necelých dvou letech se k nápadu vrátili. Nejbližší okolí je od podnikání nejprve zrazovalo, především kvůli nízkému věku, ale Jan a Ondřej byli přesvědčeni, že budou mít úspěch. Pustili se do studia materiálů a do prvních návrhů, které konzultovali s odborníky, a koncem roku 2014 začali aktivně oslovovat první potenciální zákazníky z řad obcí. V roce 2015 založili WOclub a podle jejich návrhu byla postavena první dvě veřejná hřiště v domovské Ostravě. Vyrobil je pro ně tehdy externí dodavatel.

Dnes mají za sebou Jan s Ondřejem přes 150 vlastních úspěšných realizací po celé České republice a patří mezi největší výrobce workoutových hřišť nejen u nás, ale v celé Evropě.Ondřej, který studoval architekturu, se primárně věnuje návrhům a inovacím, ekonom Jan má na starosti finance a operativu. WOclub zaměstnává téměř 20 lidí a kromě výroby a realizace vysoce kvalitních hřišť provozuje e-shop s vybavením a doplňky pro cvičení v domácích podmínkách a úspěšný blog o workoutu a všem, co s ním souvisí. Dvojice se také věnuje pořádání exhibic pro školy a další instituce. Komplexní přístup k problematice workoutu je nejen úspěšně odlišuje od konkurence, ale poskytuje jim i cenné podklady pro další rozvoj a inovace. Díky neustálému osobnímu i online kontaktu s komunitou získávají detailní zpětnou vazbu a nová hřiště navrhují a staví přesně podle toho, co lidé nejvíce chtějí a využívají.

Do budoucna by Jan a Ondřej rádi významně navýšili množství hřišť nejen v České republice, ale také v zahraničí, rozšířili nabídku e-shopu a pracují i s plánem na vlastní interiérové posilovny. Přiznávají však, že bez externího investora bude expanze pomalá. Jejich velkým přáním je především to, aby jejich hřiště, která jsou ve většině případů volně přístupná, přivedla a motivovala ke cvičení co nejvíce lidí a pěstovala v nich disciplínu a lásku k pohybu.

                                

Ondřej Koneš a Jan Kokáš, majitelé společnosti WOclub a držitelé Ceny čtenářů MF DNES a iDNES.cz za Nejlepší podnikatelský příběh 2018



Držitelé Ceny čtenářů MF DNES a iDNES.cz o „Nejlepší podnikatelský příběh"

2018: Jan Kokáš, Ondřej Koneš, WOclub

2017: Petra Plemlová, unuodesign s.r.o.

2016: Jaroslav a Martina Kotasovi, Bezlepík s.r.o.

2015: Pavel Baloun, BANES

2014: Vladimír Olmr, SOPO

2013: Karel Nikl, Karel NIKL

2012: Helena Bednářová, Centrin CZ

2011: Jaroslav Zeman, DETOA Albrechtice

2010: Jindřich Fikar, Čokoládovny Fikar